Биологија

ОБАВЕЗЕ УЧЕНИКА У ТОКУ ДАНА

Датум

 

Понедељак

30.03.2020.

Предмет Чувари природе/Биологија

 

6/1, 6/2

прва група

Чувари природе

Животиње за друштво-кућни љубимци-активност

С обзиром да су Чувари природе слободна наставна активност која за циљ, између осталог, има да растерети ученике и буде им занимљива, овог  пута нећете добити задатак већ само препоруку да се бринете и играте са својим кућним љубимцима, да уживате са њима и да их волите, нарочито зато што сада имате више времена да им се посветите. Ако немате кућног љубимца(а наравно и ви који их имате)можете са бринути о биљкама које имате у стану или  посадити биљке на тераси или прозору и улепшати свој животни простор.

Препорука наставника за ђаке: брините се и волите сва жива бића у вашој непосредној околини и сами ћете бити срећнији и испуњенији.

 

 

6/1,6/2

друга група

Чувари природе

Животиње за друштво-кућни љубимци-активност

С обзиром да су Чувари природе слободна наставна активност која за циљ, између осталог, има да растерети ученике и буде им занимљива, овог  пута нећете добити задатак већ само препоруку да се бринете и играте са својим кућним љубимцима, да уживате са њима и да их волите, нарочито зато што сада имате више времена да им се посветите. Ако немате кућног љубимца(а наравно и ви који их имате)можете са бринути о биљкама које имате у стану или  посадити биљке на тераси или прозору и улепшати свој животни простор.

Препорука наставника за ђаке: брините се и волите сва жива бића у вашој непосредној околини и сами ћете бити срећнији и испуњенији.

5/3 Одељењска заједница- Промена школског календара и како се прилагођавамо учењу на даљину
Датум

 

петак

27.03.2020.

Предмет Биологија

 

 

 

5/1

Утицај људи на жива бића и животну средину -обрада нове наставне јединице

Прочитати преглед градива који  вам наставник шаље мејлом са наглашеним кључним појмовима које треба да запамтите и запишете у свеску. Прочитајте и текст у уџбенику страна 45-47; Ове недеље сте ово предавање гледали на РТС3, па се надам да ће вам градиво бити јасно. Уколико је нешто нејасно питати наставника за објашњење.

 

 

7/2

 

 

Систем органа за циркулацију. Крв и лимфа.-обрада нове наставне јединице

Прочитати преглед градива о овом систему органа, који вам наставник шаље мејлом,  са наглашеним кључним појмовима које треба да запамтите. Погледати слике у уџбенику страна 150-152 , прочитати текст и записати основне појмове у своју свеску.

О овој теми сте слушали у оквиру предавања прошле недеље на РТС3 што ће вам то олакшати учење.

 

7/1

Систем органа за циркулацију. Крв и лимфа.-обрада нове наставне јединице

Прочитати преглед градива о овом систему органа, који вам наставник шаље мејлом,  са наглашеним кључним појмовима које треба да запамтите . Погледати  слике у уџбенику страна150-152 , прочитати текст и записати основне појмове у своју свеску.

О овој теми сте слушали у оквиру предавања прошле недеље на РТС3 што ће вам то олакшати учење.

5/2 Утицај људи на жива бића и животну средину -обрада нове наставне јединице

Прочитати преглед градива који  вам наставник шаље мејлом са наглашеним кључним појмовима које треба да запамтите и запишете у свеску. Прочитајте и текст  у уџбенику страна 45-47; Ове недеље сте ово предавање гледали на РТС3, па се надам да ће вам градиво бити јасно. Уколико је нешто нејасно питати наставника за објашњење.

 

 

5/1

Утицај људи на жива бића и животну средину -обрада нове наставне јединице

Прочитати преглед градива који  вам наставник шаље мејлом са наглашеним кључним појмовима које треба да запамтите и запишете у свеску. Прочитајте и текст  у уџбенику страна 45-47; Ове недеље сте ово предавање гледали на РТС3, па се надам да ће вам градиво бити јасно. Уколико је нешто нејасно питати наставника за објашњење

 

 

 

Датум

 

четвртак

26.03.2020.

Предмет Биологија

 

 

 

 

8/2

Одрживи развој-обрада нове наставне јединице

Погледајте ПП презентацију о овој наставној јединици са наглашеним кључним појмовима, коју можете преузети са следећег линка

https://tinyurl.com/r2nesp7 (линк је активан до 1.априла).

Ова наставна јединица се обрађује данас у оквиру предавања на РТС3. Прочитати ову лекцију из уџбеника, од 190.-193. стране, Кључне појмове и њихово објашњење напишите у свесци.

 

 

 

8/1

 

 

 

Одрживи развој-обрада нове наставне јединице

Погледајте ПП презентацију о овој наставној јединици  са наглашеним кључним појмовима, коју можете преузети са следећег линка https://tinyurl.com/r2nesp7 (линк је активан до 1.априла).

Ова наставна јединица се обрађује данас у оквиру предавања на РТС3. Прочитати ову лекцију из уџбеника, од 190.-193. стране. Кључне појмове и њихово објашњење напишите у свесци.

 

 

 

 

6/2

Живот у екосистемуутврђивање наставне јединице

Урадите самопроверу знања у уџбенику, страна 81-85, а да ли сте добро урадили, можете проверити на страни 189 уџбеника.

Ова наставна тема је у великој мери утврђена јуче у оквиру предавања на РТС3. Наставник ће вам послати додатне информације мејлом.

 

 

 

6/1

 

Живот у екосистемуутврђивање наставне јединице

Урадите самопроверу знања у уџбенику, страна 81-85, а да ли сте добро урадили, можете проверити на страни 189 уџбеника.

Ова наставна тема је у великој мери утврђена јуче у оквиру предавања на РТС3. Наставник ће вам послати додатне информације мејлом.

 

 

5/1,2,3 Биологија час на РТС3: 09.10-09.40-Заштита врста -обрада
8/1,2 Биологија час на РТС3: 15.00-15.30-Одрживи развој и еколошко право-обрада
Датум

 

Среда

25.03.2020.

Предмет Биологија

 

 

 

5/2

Наслеђивање и еволуција-утврђивање

Урадите самопроверу знања, уџбеник, страна 31-33 и ако желите илуструјте(кроз стрип, цртеж) неки пример деловања природне селекције коју вам је наставник на РТС3 објашњавао.

 

 

7/2

 

 

Систем органа за дисање-утврђивање

Одговорите  на  питања која је наставница припремила у вези система органа за дисање.(слање мејлом). О овом систему органа сте јуче слушали на РТС3, а и на претходдним часовима у школи. Уколико је и даље нешто нејасно можете контактирати наставницу мејлом.

 

            5/3

Наслеђивање и еволуција-утврђивање

Урадите самопроверу знања, уџбеник, страна 31-33 и ако желите илуструјте(кроз стрип, цртеж) неки пример деловања природне селекције коју вам је наставник на РТС3 објашњавао.

 

 

5/1

Наслеђивање и еволуција-утврђивање

Урадите самопроверу знања, уџбеник, страна 31-33 и ако желите илуструјте(кроз стрип, цртеж) неки пример деловања природне селекције коју вам је наставник на РТС3 објашњавао

7/1 Систем органа за дисање-утврђивање

Одговорите  на  питања која је наставницa припремила у вези система органа за дисање.(слање мејлом). О овом систему органа сте јуче слушали на РТС3, а и на претходдним часовима у школи. Уколико је и даље нешто нејасно можете контактирати наставницу мејлом.

6/1,2 Биологија час на РТС3: 10.20-10.50-Животна форма, адаптације и еколошка ниша-утврђивање

 

Датум

 

Уторак

24.03.2020.

Предмет Биологија

  

 

 

8/2

Нестајање биљних и животињских врста-обрада нове наставне јединице

Погледајте ПП презентацију о овој наставној јединици  са наглашеним кључним појмовима, коју можете преузети са следећег линка (линк је активан до 30. марта).

http://tiny.cc/d1mslz

Ова тема је обрађена у оквиру предавања на РТС3 прошле недеље. Прочитати из уџбеника од 182.-186. стране, а уколико желите можете  одгледати документарни филм који сведочи о немарном и окрутном опхођењу човека према животињама,“Залив“ који је добио Оскара 2009.године https://m.youtube.com/watch?v=jSNNeu3ffzk

 

 

 

6/2

 

 

 

Угрожавање живих бића и њихова заштита-обрада нове наставне јединице

Прочитајте преглед градива ове наставне јединице са наглашеним кључним појмовима који ће вам наставник послати мејлом. Ученици треба да прочитају из уџбеника текстове : Загађење пластиком,страна 67, Губитак опрашивача, страна 69, Ширење инвазивних врста, страна76 , а уколико желе могу да одгледају документарни филм који сведочи о немарном и окрутном опхођењу човека према животињама. https://m.youtube.com/watch?v=jSNNeu3ffzk

 

 

6/1

Угрожавање живих бића и њихова заштита-обрада нове наставне јединице

Прочитајте преглед градива ове наставне јединице са наглашеним кључним појмовима који ће вам наставник послати мејлом. Ученици треба да прочитају из уџбеника текстове : Загађење пластиком,страна 67, Губитак опрашивача, страна 69, Ширење инвазивних врста, страна76 , а уколико желе могу да одгледају документарни филм који сведочи о немарном и окрутном опхођењу човека према животињама. https://m.youtube.com/watch?v=jSNNeu3ffzk

 

 

 

 

8/1

 

Нестајање биљних и животињских врста-обрада нове наставне јединице

Погледајте ПП презентацију о овој наставној јединици  са наглашеним кључним појмовима, коју можете преузети са следећег линка (линк је активан до 30. марта).

http://tiny.cc/d1mslz

Ова тема је обрађена у оквиру предавања на РТС3 прошле недеље. Прочитати из уџбеника од 182.-186. стране, а уколико желите можете  одгледати документарни филм који сведочи о немарном и окрутном опхођењу човека према животињама,“Залив“ који је добио Оскара 2009.године https://m.youtube.com/watch?v=jSNNeu3ffzk

 

5/1,2,3 Биологија час на РТС3: 09.10-09.40-Утицај људи на друга жива бића-обрада
8/1,2 Биологија час на РТС3: 14:25-15:55-Глобалне промене утврђивање
7/1,2 Биологија час на РТС3: 12.40-13.10-Систем органа за крвоток о-обрада и Систем органа за дисање-утврђивање

 

Датум

 

Понедељак

23.03.2020.

Предмет Биологија

 

 

6/1, 6/2

прва група

Чувари природе

Права животиња-опстанак који зависи од човека

Израда пројекта на тему угрожености животињских врста од стране човека

Ево још једног линка који вам може помоћи, уколико неко жели да пише о угроженим врстама животиња у Србији https://sr.m.wikipedia.org/wiki/Угрожене_врсте_у_Србији

 

 

 

6/1,6/2

друга група

Чувари природе

Права животиња-опстанак који зависи од човека

Израда пројекта на тему угрожености животињских врста од стране човека

Ево још једног линка који вам може помоћи, уколико неко жели да пише о угроженим врстама животиња у Србији https://sr.m.wikipedia.org/wiki/Угрожене_врсте_у_Србији

 

 

Датум

 

Субота(по распореду од понедељка)

21.03.2020.

Предмет Биологија

 

 

6/1, 6/2

прва група

Чувари природе

Права животиња-опстанак који зависи од човека

Пројекат на тему угрожености животињских врста од стране човека

У томе може да вам помогне чланак националне географије на следећем линку:https://www.nationalgeographic.rs/reportaze/clanci/1642-najugrozenije-zivotinjske-vrste.html

 

 

 

6/1,6/2

друга група

Чувари природе

Права животиња-опстанак који зависи од човека

Пројекат на тему угрожености животињских врста од стране човека

У томе може да вам помогне чланак националне географије на следећем линку:https://www.nationalgeographic.rs/reportaze/clanci/1642-najugrozenije-zivotinjske-vrste.html

 

 

7/1, 7/2

 

Биологија час на РТС3:15.35.-16.05; Крв, крвне групе и имунитет-обрада; обавезно погледати јер се обрађује нова наставна јединица

 

Датум

 

Петак

20.03.2020.

Предмет Биологија
5/3 Одељењска заједница-Како да организујемо своје време –комуникација са ученицима преко мејла
 

 

5/3

Варијабилност организама и зашто је она важна-уџбеник  страна 27 до 29, прочитати чланак о Ртањској метвици(страна 29) и одговорити на питања испод чланка
 

 

7/2

 

 

 

Обољења органа за дисање; Дувански дим и здравље; уџбеник страна 145-146, погледати анимирани филм о штетности пушења-https://m.youtube.com/watch?v=4BaWEjdDdlU

 

 

7/1

Обољења органа за дисање; Дувански дим и здравље; уџбеник страна 145-146, погледати анимирани филм о штетности пушења-https://m.youtube.com/watch?v=4BaWEjdDdlU

 

 

 

 

5/2

 

Варијабилност организама и зашто је она важна-уџбеник  страна 27 до 29, прочитати чланак о Ртањској метвици(страна 29) и одговорити на питања испод чланка

5/1 Варијабилност организама и зашто је она важна-уџбеник  страна 27 до 29, прочитати чланак о Ртањској метвици(страна29) и одговорити на питања испод чланка
5/1;5/2;5/3 Биологија час на РТС3:13.15.-13.45
6/1;6/2; Биологија час на РТС3:14.25.-14.55

 

Датум

 

Четвртак

19.03.2020.

Предмет Биологија
 

 

8/2

Антропогени утицај на животну средину-пројекат

Припрема презентације практичног или теоријског рада на задате теме

 

 

8/1

 

 

 

Антропогени утицај на животну средину-пројекат

Припрема презентације практичног или теоријског рада на задате теме

 

6/2

 

Антропогени фактори и облици загађења-узроци загађења воде, ваздуха и земљишта- уџбеник страна 54 -61

 

 

6/1

 

Антропогени фактори и облици загађења-узроци загађења воде, ваздуха и земљишта- уџбеник страна 54 -61

8/1;8/2 Биологија час на РТС3:17.20-17.50

 

Датум

 

Среда

18.03.2020.

Предмет Биологија
 

 

5/2

                                  Остављање отисака прстију-практична вежба

Уџбеник страна 24

Дигитални уџбеник

 

 

 

 

7/2

 

 

 

Систем органа за дисање, спољашње и ћелијско дисање, стварање гласа и говора-обрада

Уџбеник страна 140

 

 

5/3

                             Остављање отисака прстију-практична вежба

Уџбеник страна 24

Дигитални уџбеник

 

 

 

 

 

5/1

 

Остављање отисака прстију-практична вежба

Уџбеник страна 24

Дигитални уџбеник

 

 

 

7/1

 

Систем органа за дисање, спољашње и ћелијско дисање, стварање гласа и говора-обрада

Уџбеник страна 140

 

 

Датум

 

Уторак

17.03.2020.

Предмет Биологија
 

 

8/2

Антропогени утицај на животну средину-пројекат

Презентација практичног или теоријског рада на задате теме

 

 

6/2

 

 

 

Испитивање утицаја загађености земљишта на клијање семена пасуља-практична вежба

Уџбеник страна 57

 

 

6/1

 

Испитивање утицаја загађености земљишта на клијање семена пасуља-практична вежба

Уџбеник страна 57

 

 

 

 

8/1

 

Антропогени утицај на животну средину-пројекат

Презентација практичног или теоријског рада на задате теме