„Ако три дана не читаш књиге, твоје речи губе лепоту“ [ кинеска изрека ]

Библиотека наше школе формирана је 1959. године. Како у Летопису Школе за 1966/67. школску годину пише, библиотека је тада имала 3030 књига за потребе ученика, а 791 књигу за наставнике.

biblioteka-01

Увидом у књиге инвентара, седамдесете и осамдесете године су биле “златне године” у развоју школске библиотеке. У том периоду библиотека је имала скоро 13000 књига. Ревизијом књижног фонда, која је урађена 2001. године, расходован је велики број дотрајалих и неактуелних књига. Библиотека сада располаже фондом од 10495 монографских публикација, 698 серијских публикација и 114 старих и ретких књига.

biblioteka-02

Овај јединствени простор састоји се од две целине: дечјег корисничког дела и читаонице. У првој просторији је део библиотеке где се деца информишу о књигама, позајмљују их и враћају. На полицама су књиге белетристике и лектире. Нове полице, светао и прозрачан простор, фотографије писаца и детаљи који улепшавају амбијент, чине библиотеку, како деца кажу, пријатним кутком.

„Наша библиотека је уредна и лепа. Када нисам на часовима, свратим до библиотеке и у њој се осећам сигурним. Прочитам неке песме и лепо ми прође време,“ каже један наш ученик.

У другом делу библиотеке је читаоница са читалачким столовима и двадесет места за читање. Овде је смештена богата референсна збирка, збирка старих и ретких књига, серијске публикације, часописи и књиге из разних области људског знања.

Судећи по интересовању ученика који редовно посећују библиотеку, код њих је књига, тај непресушни извор знања, хуманости и мудрости, и даље у „моди“.

biblioteka-04

У првом полугодишту првог разреда, када наши првачићи савладају азбуку, уводимо их, ненаметљиво и предусретљиво, у свет књиге. Полако посредујемо између деце и књиге, помажући им да уђу у чаробни свет књига у којима ће добити поузданог пријатеља за цео живот.

Наши ученици учествују сваке године у манифестацији Читалачка значка. Почетком другог полугодишта они започињу ову активност, читају одговарајуће књиге за њихов узраст, исписују читалачке дневнике и илуструју прочитано. Када заврше са читањем, у Школи организујемо разговор ученика са библиотекарком – сарадницом матичне библиотеке о прочитаним делима.

За показано знање ученици добијају од Школе на поклон књигу. Најбоље учеснике ове манифестације награђује књигом и Народна библиотека „Вук Караџић“ из Новог Београда, која је организатор ове добро осмишљене манифестације.

Право задовољство ученицима представљају сусрети са познатим писцима. Оваквих сусрета је било много од оснивања до данас. Наши гости су били: Драган Лукић, Мира Алечковић, Десанка Максимовић, Мирко Вуачић, Франце Бевк, Мирко Петровић, Иван Цековић, Душан Ђуришић, Добрица Ерић, Гордана Малетић, Љиљана Нинковић Мргић, Драгомир Ћулафић, Недељко Попадић , Слободан Станишић, Раша Попов, Урош Петровић и други.

Двaнаест правила читања ( Дејна )( за децу и одрасле )

  1. Читати
  2. Читат.
  3. Читати нешто више
  4. Читати било шта
  5. Читати о свему
  6. Читати литературу за уживање
  7. Читати књигу у којој ћеш ти сам уживати
  8. Читати и причати о прочитаном
  9. Читати врло пажљиво понешто
  10. Читати на брзину већину
  11. Не размишљати о читању, већ
  12. Читати

Интересантни наслови књига из наше библиотеке

  • Дечје свезнање
  • Дечја енциклопедија
  • Илустрована енциклопедија – Животиње
  • Твоја прва енциклопедија о селу
  • Твоја прва енциклопедија о мору
  • Енциклопедија – Музика
  • Душан, принц Сунца – Слободан Станишић
  • Карбонел краљ мачака – Барбара Слеј
  • Збогом мојих петнаест година – Клод Кампањ
  • Књига за Марка – Светлана Велмар –Јанковић
  • Нисам ја крива – Бел Муни (сви наслови о Цици )
  • Као… – Ана Шомло
  • Шведске шибице – Робер Сабатје
  • Цвонки (шест делова) – Слободан Станишић
  • Тајни дневник Адријана Мола-Сју Таунзенд
  • Мој дека је био трешња-Анђела Нанети
  • Моја сусетка Алис-Џуди Кетрин
  • Ово је најстрашнији дан у мом животу-Јасминка Петровић
  • Розе патикице-Беатриче Мазини

Мудре мисли о књизи

  • Најбоље су оне књиге за које свако мисли да би их сам могао написати. – Блез Паскал
  • Није важно колико књига имаш, већ колико добрих – Сенека
  • Остати равнодушан према књизи, значи лакомислено осиромашити свој живот. – Иво Андрић
  • Ниједна књига није толико лоша, да бар делимично не би користила. – Пиније Млађи
  • Соба без књига слична је телу без душе. – Цицерон
  • Књига је вреднија од свих споменика украшеним сликама, рељефом и дуборезом, јер она сама гради споменике у срцу онога, који је чита. – Староегипатски натпис
  • Најбоље књиге су најбоље друштво. – Честерфилд
  • Кад прочиташ непознату књигу, као да си стекао доброг пријатеља, кад је поново прочиташ, као да си сусрео старог пријатеља. – Киргиска пословица

Наши ученици о књизи

  • Књига је извор лепих речи.
  • Књигу можеш третирати као најбољег друга због тога што те никада неће издати, али ћеш ти њу издати, ако је узмеш, а не прочиташ је.
  • Са књигом и на крај света.
  • Књига је учитељ који никад не говори.
  • Мислим да сама реч књига има значење племенитости и доброћудности.
  • Књига је за мене свет занимљивости и авантура.
  • Књига је извор знања, најбољи друг и што је најважније, убија досаду.
  • Читајући књигу, многи као и ја, постају њен део и ми је проживимо сваким читањем.
  • Књига јесте ауторско дело са корицама и странама, али књига је посебан предмет.
  • Без књиге би сваком било досадно јер се у њима могу наћи интересантни и корисни савети као инспирација и жеља за постизањем и остваривањем циљева.

 

 

 

 

 

 

 

  • Књига је најузбудљивији будилник наше маште.
  • Моћ читања је нешто незамењиво, нешто што ми нико не може узети.
  • Књига је за мене прави рај, или мало јасније, мој најбољи пријатељ.
  • Књига служи да нешто научим и сазнам.
  • У свету пуном лоших и непожељних ствари књига је добра и пожељна ствар. Пуна маште, увек је добра за излажење из свакидашњице.
  • Књиге су диван вид забаве, али су и корисне. Помоћу њих стичемо нова искуства, уживљавамо се у нове догађаје, зближавамо се с новим ликовима.
  • Када их прочитамо, буде нам жао јер се растајемо. Књиге које су оставиле јак утисак на нас, никада не заборављамо.
  • За мене је књига извор знања. Не чита се на силу или из обавезе. Она служи да се у њој, у свакој њеној речи ужива. Мени књига много значи, јер се помоћу ње оплемењујем се и ширим своја сазнања и машту.
  • За мене је књига ствар која ме подстиче да више маштам и да читам све више.
  • Књига ме учи правопису и неким новим стварима.
  • Књиге би требало да се читају јер су оне веома важне због комуникације људи.
  • Док читам књигу, осећам се задовољним и као да сам ја у тој књизи, у том догађају.
  • Књига је друг који ме учи.
  • Књига је нешто што ми помаже да се насмејем.