Јесен, као најзначајније годишње доба једног првака, у срцу ствара призор и слику првих школских дана, нових сусрета, трајних сећања. Тако су ученици 1/3 одељења, са својом учитељицом Јеленом, развијали јесења осећања и стварали јесење школске успомене. Истражујући школско двориште ученици су пронашли кестен и шишарке и имали идеју да поред старог пања направе кућицу за мраве. Стари пањ је представљао кућу, а од кестена су направили сто и столице који су им потребни у кухињи, кревет за спаваћу собу и још по нешто у осталим просторијама. Тиме су нагласили своју љубав и бригу према животињама којима је стварно у хладним данима потребно склониште. Обележен је и дан животиња кроз ликовне технике где су ученици воденим бојама обојили животињу, а на листу од блока цртали станиште или склониште за исту. Скоро сви су добили различите врсте животиња, те су и станишта била прилагођена. За станишта се користила техника дрвене боје, потом су обојену животињу залепили на цртеж. Следећа активност првака 1/3 одељења била је прављење јесењег паноа кроз практичан рад и слободно време. Из практичног рада провукла се идеја да се на часу ликовне културе направе јесење слике и тако изразе мисли и осећања. Мотив за рад је била прича или легенда о старом храсту из Љубиња којег је још, по предању, Св. Сава благословио и од тада му је крошња стално зелена. Учитељица је донела природно лишће храста као и жир, који су помогли у стварању дивних радова. За јесењу слику, поред опалог лишћа храста и жира, користили су и пластелин што је употпунило тему. Свака јесења слика је имала своју посебну причу или тему, и свака тема у јесењој слици је имала свој храст и свој жир.